Wednesday, February 15, 2017

Cathodic protection

                Cathodic protection ဆိုသည္မွာ သေဘၤာကိုယ္ထည္ပိုင္း သံေခ်းတက္ျခင္း ကာကြယ္ရန္ အတြက္တပ္ဆင္ထားေသာ နည္းပညာတစ္ခုျဖစ္သည္။ ၁၈၂၄ ခုနွစ္ (ပထမ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ စစ္ပဲြ) အခ်ိန္ ကာလ ကပင္ London တြင္ Sir Davy Humphry က Cathodic protection အေျကာင္းစတင္ေရးသားေနျပီျဖစ္သည္။
Cathode- Anode အေျကာင္းသိရွိရန္ Periodic table ကိုသိရွိရမည္။
Periodic table ရွိ Galvanic series တြင္- 
Anode materials မ်ားစဥ္ခ်လိုက္ပါက ေအာက္ပါအတိုင္းရရွိသည္။
Magnesium (Mg)
Aluminum (Al)
Zinc (Zn)Chromium (Cr)
Iron (Fe)
Nickel (Ni)



               Anode ဆိုသည္မွာ အနုတ္ဓါတ္ သေဘာေဆာင္ကာ အေပါင္းဓါတ္ Cathode နွင့္ေပါင္းစပ္ကာ Oxidation ျဖစ္ေပၚေစသည္။ အဆိုုပါ Series အရ အေပၚဘက္ရွိ Metal မ်ားသည္ ပိုOxidation ျဖစ္ေစသည္။ သေဘာၤရွိ Iron ကို Corrosion သက္သာေစရန္ #Zinc Anode ကိုသံုးသည္။ Zinc သည္ Aluminum ထက္ေစ်းသက္သာကာ Chromium ထက္ပိုေပါမ်ားေသာေျကာင့္ျဖစ္သည္။ #Aluminum ship body အတြက္မူ #Magnesium anode ကိုသံုးရေပမည္။
Anodes မ်ား သံုးသည္႕ေနရာမ်ားမွာ-
(၁) သေဘၤာ ကိုယ္ထည္
(၂) Ballast tank အတြင္းပိုင္း
(၃) Heat ex-changers မ်ား
(၄) Sea Chests ေနရာတို႕ျဖစ္သည္။
Ship body anode ၏ သက္တမ္းမွာ ၂ နွစ္မွ ၃ နွစ္ျကားအတြင္း ျဖစ္သည္။ Docking ကာလတြင္ သက္တမ္းေစ႕ပါက လဲလွယ္မွူ ျပဳေပးရမည္။ လဲလွယ္မွု သည္ Anode ၏ 10% သာအေကာင္းက်န္ပါက လဲလွယ္ရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ သက္တမ္းကာလအတြင္း အျခားေသာ ေနရာမ်ားထက္ ပိုစားထားေသာ ေနရာကိုစစ္ေဆးေတြ႕ ရွိပါက Size ပိုျကီးေသာ Anode ကို ေနာက္တခါတြင္ သတိထား တပ္ဆင္ေပးရန္လိုအပ္သည္။ တပ္ဆင္မွူေနရာ စဥ္းစားမွူ ကို Design stage တြင္ Ship stream flow အားေလ့လာထားမွူ ေပၚမူတည္မည္ဟု ထင္ျမင္ မိသည္။ stream flow ေပၚမူတည္ ကာ တပ္ဆင္ျခင္းျဖင့္ Effective ျဖစ္ေသာ Cathodic protection system တစ္ခုရရွိကာ Maintain system စနစ္တက်လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ Economize ျဖစ္ေစနိုင္ပါသည္။



No comments:

Post a Comment